Eilen piti niin kiirusta, että en ehtinyt avat konetta ollenkaan. Luulisi, että pääsiäisen pitäisi olla rauhoittumisen aikaa. Ei ainakaan meillä ole niin ollut. No onneksi on vielä tämä päivä jäljellä. Ehkä röhnäämme sohvalle ja katsomme jotain hyvää leffaa. Pikku ärsytys kyllä on. Ei voi perinteisesti napostella jotain samaan aikaan. Ei tämä laihduttaminen niin nälkää ole enemmänkin jo opittujen käyttäytymismallien muuttamista. Täytyy kyllä sanoa, että olen aika ylpeä itsestäni, kuukausi takana. En kyllä olisi alussa uskonut, että pystyn tähän. No nyt olen ene matkani puolessa välissä kuukausi vielä edessä.

 
Luulen, että sitten on paljon vaikeampaa, kun siirtyy syömään normaalia ruokaa. On pystyttävä pitämään annoskoot pieninä. Vaikka olisi miten herkkuruokaa niin ei saa ruveta ahmimaan. Mahalaukkuhan venyy entisiin mittoihinsa ihan hetkessä. Nyt kun on varmasti mukavasti kutistunut eneilyn aikana. Niin ja olen vihdoinkin päässyt limppareista eroon, nyt pääjuomana on pullovesi ja limut on vaan höysteeksi välillä. Niin ja jos joku nyt ihmettelee, että miksi ihmeessä juon pullovettä niin se johtuu siitä, että olen turkulainen... Tupakoitua tulee kyllä edelleen luvattoman paljon, mutta ei kyllä ole mitään järkeä ruveta sitä nyt tähän hätään lopettamaan. Menisi kaikki vaan pieleen. Sitä olen miettinyt, että kun siirryn normaaliin ruokaan niin nouseekohan paino kovin paljon. Olen myös miettinyt, että mikä sitten on sopiva kalorimäärä. Onko esim 1000 kaloria päivässä ok. Se tuntuu toisaalta hirmu paljolta, kun nyt syön about 500 kaloria päivässä. Kaveri kyllä sanoi, että tuhat kaloria on liika vähän, elimistö menee kuulemma säästö tilaan, jolloin paino ei sitten tipu ollenkaan. No kaipa se ravtsemusterapeutti sitten osaa kertoa oikean kalorimäärän. 
 
Onkohan se jokuinen yleinen juttu, että läski alkaa ensin lähtemään yläkropasta. Kun olen välillä mittaillut lantiota niin näyttää, että siitä ei olisi lähtenyt yhtään. Toisaala housut on kyllä isot. Tissit kyllä roikkuu kuin vanhalla akalla. Eli laihiksen jälkeen tarvin vähintääkin kasvojen kohotuksen, silikonitissit, ylimääräisen ihon poiston ja ehkä vähän botoksia naamaan, että ei näy ryppyjä. Kyllä tulee kalliiksi tämä laihduttaminen. (Pitänee nyt selventää, että en ole tosissani.)
 
Täytyy kyllä myöntää, että en ole tyytyväinen viime viikon pudotukseen. Olisin toivonut, että kiloja olisi lähtenyt enempi. No niinkun olen aikaisemminkin sanonut, olen tässä nyt heti ihminen. Tietysti pitäisi katsao kokonaispudotusta, eikä sitä mitä yhden viikon aikana on tippunut. Huolettaa kuitenkin, että suuntaako kilojen tiputus määrä koko ajan alaspäin kuten nyt on tehnyt. No nyt on kuitenkin uusi viikko alkanut ja on aika katsoa tähän hetkeen eikä menneisyyteen.
 
Pusuja ja näkemisiin