Kävin tänään sovitusti terveyskeskuksessa sairaanhoitajan luona. Etukäteen minulle oli mainostettu, että tä ko. hoitaja on erikoistunut painonhallinta asioihin. Myös lääkäri aika oli luvattu järjestää heti kun oma lääkärini tulee töihin. No ehdin vastaanotalla sanomaan sanan ene dieetti. Niin hoitaja nosti kädet pystyyn, ei hän kuulemma tiedä kyseistä dieetistä yhtään mitään. Yritin selittää, että tarvitsen vaan seurantaa, että miten menee tyyliin. Juu, mutta ei hän voi ottaa vastuuta tästä dieetistä. No ehdotin sitten lääkäriä. Sekään ei käynyt ei heidän lääkäreistä kukaan tiedä tälläisestä dieetistä mitään. Minua kuulemma pitäisi hoitaa Tyksissä. Yritin selittää hoitajalle, että tyksistä minut oli ohjattu tänne, koska tyksillä ei ole resursseja hoitaa konsevatiivista laihdutusta. No onneksi minulla on kuitenkin vielä  yksi aika tyksin ravitsemusterapeutille. Terveyskeskuksen hoitaja suoranaisesti kehotti minua kerjäämään lisäaikoja tyksistä.

Kysyin tk:n hoitajalta, että mitä jos tyksi ei hoida minua niin kuka sitten hoitaa. Siihen ei oiken osattu vastata. Onneksi tk:n hoitaja kuitenkin lupasi ottaa yhteyttä kaupungin ravitsemusterapeuttiin jos hän sitten tietäisi ene dieetistä. Ihan vaan tässä itsekseni mietin, että on se kumma jos ravitsemusterapeutti ei tiedä ene dieetistä. Dieettiin tarvittavat välineet ovat kuitenkin ostettattavissa vapaasti apteekista. Että vähän kyllä ihmettelen tk:n hoitajan ammattitaitoa, että ei kuulemma ollut ikinä oiken kuullutkaan koko dieetistä. Sanoi, että sinulla taitaa olla parempi tietämys tästä kuin minulla. Ja niinhän se kyllä olikin.

No viime kädessä on sitten käännyttävä yksityislääkärin puoleen jos julkinen terveydenhoito ei pysty hoitamaan minua. Luulisi kyllä että painon hallinta on tämän päivän sana ja siihen oltaisiin terveydenhuollon piirissä valveentuneita.

Kyllä jäi paha maku suuhun tk käynnistä. On kyllä myönnettävä, että hoitaja oli ihan ystävällinen, että siinä suhteessa ihan positiivista. Ja onhan se tietenkin hyvä, että jos ei tiedä jostain asiasta jotain niin kertoo sen suoraan. No ensi viikon tiistaina ko. hoitaja soittaa minulle ja kertoo pääsenkö turun kaupungin ravitsemusteraupeutille. 

Pidetään peukkuja